درمان حالت تهوع با معرفی 5 روغن ضروری

در طول دوران زندگی حالت تهوع ممکن است برای بسیاری از افراد رخ دهد و باعث ناراحتی قابل توجهی در آن‌ها شود، اما برخی از درمان‌های طبیعی مانند روغن‌های ضروری می‌توانند برای برطرف‌سازی حالت تهوع بسیار کمک‌کننده باشند. روغن‌های ضروری در حقیقت از گیاهان گرفته می‌شوند و استخراج و تقطیر روغن‌ها یک نوع بسیار متمرکز از گیاه را ایجاد می‌کند. این اسانس‌ها به دلیل قوی بودن اغلب با روغن‌های حامل رقیق شده و سپس مصرف می‌گردند. لازم است بدانید تحقیقات انجام شده مبنی بر اثربخشی روغن‌های ضروری برای درمان حالت تهوع هنوز کامل نشده است اما مسلما دارای یکسری مزایا می‌باشند.

درمان حالت تهوع

5 روغن ضروری برای درمان حالت تهوع

پنج روغن ضروری وجود دارد که ممکن است برای بهبود افراد مبتلا به حالت تهوع مفید باشد که در این قسمت به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

روغن زنجبیل

بسیاری افراد از روغن زنجبیل برای تسکین مسائل مربوط به گوارش استفاده می‌کنند که حالت تهوع یکی از رایج‌ترین انواع آن است. طبق بررسی‌های انجام شده در سال 2012 مشخص شد که روغن زنجبیل موجب کاهش شدت تهوع می‌گردد، همچنین مطالعات اخیر در سال 2017 بیانگر این بود که روغن زنجبیل به کاهش تهوع و استفراغ پس از عمل جراحی شکم کمک بسزایی خواهد کرد.

روغن نعناع

نعناع و چای آن ممکن است به درمان علائم سرماخوردگی و شرایطی مانند حالت تهوع کمک کنند اما روغن نعناع به درمان حالت تهوع کمک بیشتری خواهد کرد. نتایج تحقیقات یک مطالعه‌ در سال 2004 حاکی از آن بود که مصرف روغن نعناع در کاهش حالت تهوع پس از عمل جراحی موثر است، همچنین در سال 2012 خبری مبنی بر اثربخشی روغن نعناع در کاهش علائم تهوع  منتشر شد که البته محققان اذعان دارند که برای صحت این موضوع هنوز اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری مورد نیاز است.

روغن لیمو

درمان حالت تهوع

روغن لیمو برای سلامت پوست بسیار مفید است و برخی معتقدند که به هضم غذا کمک خواهد کرد. این روغن همچنین می‌تواند برای درمان حالت تهوع نیز موثر واقع شود به ویژه اگر یک ناراحتی گوارشی مسبب این وضعیت باشد. مطالعه‌ای در سال 2014 نشان داد زنان بارداری که از روغن لیمو مصرف می‌کردند کمتر در معرض ابتلا به تهوع و استفراغ قرار می‌گرفتند.

منبع: آسان طب



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : پنج شنبه 24 خرداد 1397برچسب:درمان حالت تهوع, | 16:28 | نويسنده : Bahar |